חברה מדרום אפריקה למכירת חלקי חילוף לרכבים מסוג וולבו, השתמשה בשם המתחם volvospares.com לאתר האינטרנט שלה.
יצרנית הרכבים וולבו הגישה תלונה על הפרת סימן מסחרי אשר נדונה בפני צוות של World Intellectual Property Organisation (WIPO).
לצורך הוכחת הפרתו של סימן מסחרי, יש להוכיח קיומם של 3 תנאים: השם זהה או בעל דמיון רב לסימן המסחרי, לבעלים אין עניין לגיטימי בשם המתחם וכן ששם המתחם נרשם בחוסר יושר.
וולבו טענו כי שלושת התנאים מתקיימים ולכן מתבצעת הפרה.
WIPO אמנם קבעו כי השם אכן דומה מאוד לסימן המסחרי, אך ציינו כי שם המתחם לא נרשם בחוסר יושר. הסעיף העיקרי בו התמקד הדיון הוא האם לבעלים יש עניין לגיטימי בשם.
על פי WIPO, ניתן לומר שיש עניין לגיטימי לבעלים כאשר מתקיימים שלושה תנאים: שהאתר אכן מציע סחורה למכירה, שהוא מוכר רק הסחורה של הסימן המסחרי, ושהוא מציין כי אין כל קשר עסקי לסימן המסחרי.
וולבו טענה שביצעה מספר רכישות של חלקי חילוף באתר ולא קיבלה את הסחורה מעולם ובכך למעשה לא מתקיים התנאי הראשון. WIPO דחו את הטענה, בקובעם כי וולבו מעולם לא חויבה בגין הסחורה שהוזמנה, ולכן לא הוכיחה את אי-התקיימות התנאי.
וולבו טענה כי גם התנאי השני אינו מתקיים, כיוון שהאתר מציע גם סחורה של מותגים אחרים, אך לאור טענת האתר כי גם וולבו בעצמה מספקת חלקי חילוף של יצרנים אחרים, הסכימו WIPO כי גם תנאי זה מתקיים.
וולבו אף טענו כי לא היה ציון באתר לכך שאין קשר בינו לבין יצרנית הרכבים, אך על פי WIPO, האתר מעוצב בצורה כזו שאי אפשר לטעות ולחשוב שקיים קשר בינו לבין יצרנית הרכב.
לאור כל זאת, פסק WIPO כי אין מניעה להמשיך להשתמש בשם האתר כמו שהוא וכי אין הפרה של סימן מסחרי.
בחודש נובמבר דיווחנו כי
פאנל הבוררות של WIPO (World Intellectual Property Organisation ) פסק כי מפיצים וסוכנים יכולים להשתמש בסימן מסחרי של יצרן בשם הדומיין שלהם גם אם אינם מפיצים או סוכנים מורשים של היצרן.
כמו כן דיווחנו כי
הקרן העולמית לחיי בר (WWF) כשלה בנסיון להשיג את שם המתחם WWF.com. שם המתחם שימש עד עתה כפורום באינטרנט להאבקות מקצוענית.
בהליך גישור שנערך על ידי ארגון הקניין הרוחני הבינלאומי (WIPO), הוחלט להשאיר את שם המתחם בידי בעליו הנוכחיים, גרגורי ריקס מטקסס.
בעבר דיווחנו כי למנהלי חנות הכלבו הגדולה בעולם,
וול-מארט ( Wal-Mart ), התברר שחברה קוריאנית מחזיקה בזכויות שימוש בשם המתחם boycottwalmart.com שמשמעותו "החרמת וול-מארט", שכמובן וול-מארט אינה מעוניינת לאפשר לאחרים לעשות בו שימוש.
לפיכך, וול-מארט פנתה בתלונה לארגון העולמי לקניין רוחני (WIPO) ובמסגרת הליכי הבוררות שהתבצעו בארגון נמצא כי למרות הדמיון בין שמות המתחם קיימת סבירות נמוכה כי אלה שיצפו בשם המתחם האמור יתבלבלו מן הדמיון בין שם הכלבו לשם המתחם המדובר ובכך יחשבו כי מדובר באתר של וול-מארט.