ספקית התקשורת בפס רחב, BT, החליטה לזנוח את הטמעת התוכנה Webwise, שירות לפרסומות מכוונות, לאחר שלקחה חלק נכבד בפיתוח השירות.
Webwise הוא פרי פיתוחה של חברת Phorm. המערכת עוקבת אחר האתרים אליהם נכנסים גולשים, ושולחת להם פרסומות מותאמות אישית, לפי הרגלי הגלישה שלהם.
באופן לא מפתיע, המערכת ספגה ביקורות רבות מצד תועמלני פרטיות.
BT ניסתה את הטכנולוגיה בשנים 2006 ו-2007, וניסיונות אלה הפכו להיות הבסיס לחקירה של הוועדה האירופאית בענייני מחדלי השמירה על הפרטיות בבריטניה. BT עצמה נחקרה בחשד ל
מעקב אסור. בהמשך ביצעה BT מחקר צרכנים מסודר עם הטכנולוגיה.
כעת הודיעה החברה כי לא תפרוש את המערכת בקרב לקוחותיה, שמספרם מתקרב ל-5 מיליון. הסיבה המוצהרת להחלטה היא שיקולים כספיים, והרצון להשקיע משאבים בשדרוג התשתיות. עם זאת, נראה כי המנהלים ב-BT חששו מהתנגדותם של הצרכנים לשירות, שפוגע בפרטיות.
BT לא פסלה את האפשרות שתתקין את השירות בעתיד.
דובר מטעם Phorm אמר כי החלטת BT אינה "סוף העולם", והוסיף כי Phorm נמצאת במגעים עם ספקיות אינטרנט ב-15 מדינות נוספות.
באפריל הודיע אתר הספרים הפופולרי, אמזון, כי
לא יאפשר לחברת Phorm לסרוק את האתר לצורך שליחת פרסומות מותאמות לגולשים.
כחודש לפני כן פנה ארגון ה-Open Rights Group לתאגידי האינטרנט הגדולים כגון Microsoft, Google/Youtube, Facebook, AOL/Bebo, Yahoo, Amazon, Ebay וביקש מהם לא לאפשר את השימוש במערכת של Phorm.
אמזון הייתה הראשונה שהגיבה לבקשה זו.