מספר תביעות העלו לאחרונה שאלה בנושא שכר עבודה: האם עובד צריך לקבל שכר עבור שעות בהם הוא עונה לשיחות עבודה בטלפון הנייד או עונה לדואר אלקטרוני, לאחר שעות העבודה?
בחודש שעבר תבעו עובדים את חברת T-Mobile ודרשו לקבל שכר בגין שעות -בהם חויבו לענות לשיחות טלפון ולהודעות הקשורות לעבודה - אשר שהיו מעבר לשעות העבודה שלהם .
לטענתם כאשר דיווחו על השעות להנהלה, קיבלו תשובה כי אין מה לעשות וכי זו מדיניות העבודה הנהוגה בחברה.
בחודש מרץ השנה, עובד תחזוקה מחברת CB Richard Ellis הגיש תביעה לקבלת שכר תמורת שעות בהם קיבל שיחות הקשורות לעבודה, זאת מעבר לשעות העבודה שלו.
חוק נוהל העבודה התקין משנת 1938 מחייב מעביד לשלם שכר עבור כל שעת עבודה. התביעות האמורות מעלות לדיון את שאלת ההגדרה של מושג העבודה בימינו.
על משקל זה, הוגשו תביעות של שוטרים לקבל שכר גם בגין זמן לבישת המדים ופשיטתם.
כמו כן, עובדים דרשו לקבל שכר תמורת הזמן שלוקח למחשב שלהם לעלות.
כך דיווחנו בעבר על עובדים אשר
הגישו תביעה בה הינם דורשים לקבל תשלום בגין הזמן העובר מרגע הדלקת המחשב ועד לתחילת העבודה.
במהלך השנה האחרונה, תביעות כאמור הוגשו נגד מספר חברות, וביניהן AT&T, UnitedHealth Group ועוד. העובדים אשר הגישו את התביעות טוענים כי אינם מקבלים תשלום בגין כ-15-30 דקות מדי יום - הזמן אותו העובדים מבזבזים בהדלקת המחשב בתחילת היום ובכיבוי המחשב בסופו.
במאמר שפרסמנו בחודש אפריל דנו
בשאלה אחרת שעלתה בנושא: האם גלישה באינטרנט היא עילה לפיטורין?
בעבר גם פרסמנו כי
פרופ` גייל פורטר , מרצה למנהל במכללה לעסקים בקמדן, ניו ג`רזי, מעלה במסגרת מאמרה סוגייה מאוד מעניינת. השפעת הפגיעה בחייהם האישיים של העובדים לאור שימוש כמעט בלתי מוגבל בטכנולוגיה.
המחברת מזהירה כי בחברות רבות, התרגלו המעסיקים לקשור עבדיהם בעבותות אלקטרוניות, כגון מחשבים ניידים, מכשירי Blackberry וכיוצ"ב, המאפשרים התממשקות קבועה למשרד.