ממשלת אנגליה בראשותו של גורדון בראון משיקה תוכנית חדשה להבטחת שימוש בטוח באינטרנט ע"י ילדים.
התוכנית החדשה נקראת "Click Clever, Click Safe", והיא נהגתה במסגרת המועצה האנגלית לבטיחות ילדים באינטרנט, גוף חדש המורכב מ- 140 אירגונים שונים הכוללים את : גוגל, מיקרוסופט, פייסבוק ועוד.
אחד המרכיבים של התוכנית הוא קיום שיעורי חובה בביה"ס היסודיים בנושא שימוש בטוח באינטרנט החל משנת 2011.
מרכיב נוסף הוא קמפיין פרסומי בשם: "Zip it, Block it, Flag it", שבאמצעותו ילדים, בתי ספר, סוחרים, רשתות חברתיות ועוד יונחו לדווח על אתרים שמציגים תכנים בלתי הולמים, על מנת שיהיה ניתן לחסום אותם או לסמן אותם כלא מתאימים לילדים.
כמו כן הקמפיין יעודד ילדים לא למסור פרטים אישיים באינטרנט, לחסום הודעות בלתי רצויות ברשתות חברתיות ולדווח על כל התנהגות בלתי הולמת למנהלי האתר, או אפילו למשטרה.
השר לעינייני ילדים, אד בולס, אמר כי התוכנית תיצור כלי יעיל עבור ילדים והוריהם שבעזרתו הם יוכלו לגלוש בבטחה וללא
חשש.
דובר מטעם גוגל, ציין כי אומנם החברה כבר נקטה בצעדים לחסימת תכנים בלתי רצויים ע"י הגולשים, אך עם זאת הם תומכים נלהבים של התוכנית החדשה וכי היא מהווה דרך נוספת בהפצת המסר אשר תעזור לילדים לזכור כיצד לגלוש בבטחה.
לעומת זאת בישראל הצעת חוק המבקשת לחייב חברות אינטרנט לספק אמצעי סינון לתכנים בלתי הולמים לקטינים ברשת, מעוררת התנגדות רבה. המתנגדים טוענים כי מדובר
בצנזורה.