הרשת החברתית מודה כי מספר קמפיינים ממומנים שעלו לרשת החברתית וכוונו אל קהלי יעד אנטישמיים וגזעניים היא בבחינת כישלון עבור החברה.
מנהלת התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג אמרה את הדברים לאחר שחקירה של ארגון העיתונות ProPublica העלתה כי ניתן להקים ברשת קמפיינים ממומנים המיועדים לקהלי יעד אנטישמיים וניו נאצים באין מפריע וכי הרשת החברתית לא חוסמת באופן אוטומטי את פעילותם.
במקרה האמור, הקימו גורמים בארגון קמפיין פיקטיבי שהכיל מילות מפתח אנטישמיות ואשר לא הוסר עד אשר פנה הארגון לפייסבוק והעיר את תשומת לבה לבעיה. עתה מתברר כי ה'פרצה' דרכה הצליחו ביטויים אנטישמיים להסתנן לתוך הקמפיין היא באמצעות הזנתם של אותם ביטויים תחת שדות לגיטימיים לפילוח קהלי יעד, כגון "השכלה" ו"מקום עבודה".
הגב' סנדברג מודה כי העובדה שהכלים שפיתחה מאפשרים להפנות מודעות ממומנות לקהלים גזעניים או כאלה העוסקים בפעולות שנאה אינה מקובלת על החברה וכי האחרונה תשנה באופן מיידי את אופן הפעולה של מערכת הקמת הקמפיינים.
עוד הוסיפה כי מנגנון של בקרה אנושית ו"יותר פיקוח" כדבריה יתווספו למערכת על מנת למנוע שימוש לרעה עתידי במערכת. כמו כן הוסיפה כי פייסבוק לא ציפתה מעולם ובהחלט לא כיוונה לכך שהפונקציה של פרסום ממומן תהפוך לכלי בידי קבוצות שנאה וכי פייסבוק לוקחת על כך את מלוא האחריות.
בהתייחס לביקורת הרחבה יותר המושמעת כלפי הארגון לאור כשלונותיו החוזרים ונשנים לחסום ולסנן תכנים בעייתיים, הוסיפה הגב' סנדברג כי החברה נחושה להמשיך ולעשות מאמצים על מנת למנוע פרסום של תוכן פוגעני באופן כללי.
"לשנאה אין מקום בפייסבוק - וכיהודייה, כאם וכאדם, אני יודעת את הנזק שיכול להגיע משנאה", כתבה סנדברג. "העובדה שביטויי השנאה הוצעו כאופציות היתה בלתי הולמת וכישלון שלנו".