מחבר המאמר שואל האם גוגל היא ידיד או איום? לטענתו, זוהי השאלה הבוערת של השבוע שחלף, אולי אף של השנה כולה, עבור חברות המדיה הישנות.אין מחבר מאמר זה הראשון שבוחן את השאלה וניתוח הסוגייה התבצע על-ידי Struan Robertson, לאחר שבית המשפט הבלגי הגיע לאחרונה למסקנה כי שירות החדשות של גוגל מפר זכויות יוצרים. מחבר המאמר טוען כי בשבועות האחרונים הגיע שטף פעילות גדול ממשרדי גוגל בקליפורניה, שחלקו הגדול מאיים להכין את חברת החיפוש באופן פנומנלי לחברת פרסום מעבר לאתרי אינטרנט לשווקי הווידאו, עיתונות ורדיו.המחבר מזכיר כי קודם כמובן, רכשה גוגל את YouTube עבור 1.65 מיליארד דולר. לאחר הרכישה עלו כותרות נוספות לגבי גוגל, קטנות אמנם, אך לא פחות מעניינות. אחת מהן הייתה ההכרזה על ניסיון גוגל לפרסם פרסומות אינטרנט מרשת הפרסום המקוונת שלה בעיתונים בעולם הפיזי. השניה, כי גוגל מחזקת את צוות מכירות הרדיו שלה ומשקיעה מאמצים גדולים יותר במדיה הזו.מחבר המאמר יודע לספר כי היכולת של גוגל בהצבת מודעות טקסט ליד תוצאות חיפוש היא מה שמבדיל אותה מ- Yahoo, MSN ושאר הענקים המקוונים. אפילו מיקרוסופט, טענה כי עד שהיא או Yahoo או מישהו אחר יבין כיצד להתחרות עם כוחה של גוגל בפרסום, לגוגל יהיה יותר מדי כוח.המחבר מזכיר כי חברות חדשות ומוציאים לאור הגישו תביעות רבות לגבי הדרך בה גוגל מפיצה ומציגה את תוצאות החיפוש ולגבי הצורה בה היא מציגה את קישורי הפרסומות. בשבוע שעבר גוגל חשפה כי היא נתבעת בשל הפרת זכויות יוצרים בשירות הווידאו שלה.לדברי מחבר המאמר, הארגון העולמי לעיתונות, מטריה גדולה של גופים שמקום מושבה בפריז ומייצגת כ- 18,000 מוציאים לאור ברחבי העולם, מנסה לארגן ברית שתאמץ טכנולוגיה אשר תכתיב את התנאים לפיהם מנועי חיפוש, כולל גוגל, יוכלו לעשות שימוש ולהציג סחורה מוגנת בזכויות יוצרים, כשהרובוטים שלהם סורקים את הרשת.המחבר מציג את זווית הראיה של גוגל, הטוענת כי היא למעשה חברה טכנולוגית ולא חברת מדיה. גוגל רואה עצמה כחברה שמביאה תכנים של אחרים למשתמשים ואיננה מייצרת תוכן בעצמה. לגוגל חשובה מהירות החיפוש. המחבר מצטט את גווין א`וריילי, נשיא הארגון העולמי לעיתונות, שטוען כי מה שחסר הוא מרכיב שלפיו כל מנוע חיפוש צריך לבקש רשות מפורשת להשתמש בחומר שמוגן בזכויות יוצרים ושזהו צריך להיות חלק בלתי נפרד מפעולת החיפוש. המחבר טוען כי אין זה יוצא דופן שחברות מדיה מתחרות ביניהן בתחומים מסוימים ומשתפות פעולה בתחומים אחרים וכי זהו למעשה הסימן האולטימטיבי לכניסה לליגה של הגדולים, אולם לטענתו, הקווים מעולם לא היו מטושטשים כפי שהם עכשיו. לאחרונה הכחיש מנכ"ל גוגל , אריק שמידט, שמועות רבות שגוגל "שמה בצד" 500 מיליון דולר כדי ליישב טענות בדבר הפרת זכויות יוצרים.למאמר הבוחן את חוקיות סריקת החדשות שגוגל מבצעת לחצו כאן . מעוניינים בעוד מידע על זכויות יוצרים באינטרנט, לחצו על קישור זה .