מחבר המאמר סוקר את הצעד האחרון של גוגל, שרכשה לאחרונה את חברת הפרסום המקוון דאבלקליק תמורת 3.1 מיליארד דולרים וטוען כי הצעד הזה מהווה מהלך שמעביר את גוגל למגרש המשחקים של החברות הגדולות, כמו מיקרוסופט.המחבר מציין כי מערכת הפרסום של דאבלקליק, שספגה ביקורת רבה במהלך השנים, איננה מוצר ככל המוצרים שמשווקת גוגל, אלא מהווה, יחד עם מערכת הפרסום של גוגל, סכנה להיווצרות מונופול בתחום הפרסום האינטרנטי וההכנסות ממנו. המחבר טוען כי לעניות דעתו הרכישה הזו צריכה להדליק אורות אדומים אצל הרגולטור.המחבר שואל האם באמת ניתן להמשיך לסמוך על גוגל שתמשיך לסקור את כל אתרי האינטרנט באוביקטיביות ולא תיתן עדיפות לאתרים השייכים לרשת הפרסום שלה, האם היא לא תשקיע כעת יותר בפרסום על חשבון אמינות וייחודיות של תכנים ושירותים שלה. לטענת המחבר, גם הנתונים שמחזיקה גוגל אודות נתוני הגלישה של המשתמשים, המידע על החיפושים וכל הנתונים האחרים שיש לגוגל, מהווים סכנה לפרטיות המשתמשים ויש לבחון מהם השימושים שיכולה גוגל לעשות עם כל המידע שבידיה.מחבר המאמר תוהה האם כעת, לאחר הרכישה של דאבלקליק, לגוגל תהיה שליטה בנתוני האינטרנט, בהכנסות האינטרנט, בפיתוח האינטרנט, ובהכוונת התנועה באינטרנט?