מחבר המאמר טוען כי שירותים כמו נאפסטר המקורי, שנתבעו רק בשל קיומם, היו קורבנות של פחד תעשיית הבידור מטכנולוגיה.המחבר מציין כי כעת אנו נמצאים בעיצומו של קרב חדש בו מנוע החיפוש TorrentSpy מואשם על ידי ה- MPAA (ההתאחדות האמריקאית של יצרני הסרטים) במתן עזרה למשתמשים לאיתור סרטים פיראטיים מקוונים. המחבר מספר כי האתר טוען שהתביעה שהוגשה נגדו על ידי ה- MPAA תגרום לסגירתו בארה"ב ובצעד שנראה ככניעה, האתר והמתחרה שלו, IsoHunt, הסכימו בשבוע שעבר כי הם יפסיקו לקשר לתכנים שיש להם זכויות יוצרים.מחבר המאמר טוען כי שבע שנים מאז שהורה שופט לנאפסטר להפסיק מפעילות החלפת קבצי המוסיקה, הפיראטיות המקוונת משגשגת וכי לפי הערכות מסוימות קבצי המוסיקה והוידאו הרבים שמועברים ברשת תופסים יותר משליש מנפח התעבורה ברשת.המחבר טוען כי בינתיים, תעשיית הסרטים הולכת בעקבות חברות התקליטים ומנהלת קרבות משפטיים ארוכים. המחבר מעלה את השאלה מדוע זהו המצב ומצטט משפטן מה- EFF (ארגון החזית האלקטרונית), הנלחם עבור זכויות משתמשי האינטרנט.המשפטן שדבריו מצוטטים, אומר שמאחר ובית הקברות של רשת האינטרנט מלא בחברות שנתבעו והפסיקו את פעילותן, אפשר אולי לומר כי תעשיית הבידור מנצחת בקרבות אבל מפסידה במלחמה. לדבריו, למרות התביעות, תופעת שיתוף הקבצים מתרחבת ומשגשגת.המחבר מתאר את תוכנית ה- MPAA למלחמה בפיראטיות, הכוללת עקירה מן השורש של יישומים המאפשרים הפרת זכויות יוצרים ברשת האינטרנט, עקב גניבת רווח הנוצר מעבודות יצירתיות של אנשים אחרים ורדיפה אחר אנשים המבצעים עבירות אלו בכל הרמות.