מחבר המאמר טוען כי מוזיקה חוקית ובחינם צפויה לעורר את תשומת הלב במהלך 2008.לפי המחבר, אנליסטים רבים קוראים לתעשיית המוזיקה להתמקד פחות בתקליטורים, DRM ושירותים הכוללים דמי מנוי ויותר בחלוקת מוצריהם חינם. הזהב שנותר לכרות בתעשיית המוזיקה יגיע מרווחים כתוצאה מפרסום. המחבר מציין כי החלפת הרווח משירים ברווח מפרסום היא אופציה מפחידה עבור מנהלי תעשיית המוזיקה, שתלויים בהפצת תקליטורים כבר עשורים ועדיין מציבים "מחסומי דרכים" ניכרים למודל החינמי שנתמך בפרסום.עובדה זו, יחד עם מימוש לא מוצלח של חברות מסוימות שמנסות לתת מוזיקה חינם, מהווה מודל עסקי שעדיין עושה את צעדיו הראשונים. מחבר המאמר טוען כי אחת מהבעיות היא שחלק מהשירותים בתחום המוזיקה החינמית אינם מניבים תוצאות מרשימות, חלק בשל בעיות אופרטיביות, חלקם משום שהם נאלצים לדחות בחודשים את השקת השירותים הללו וחלק בשל בעיות פיננסיות.המחבר מספר כי חברת SpiralFrog מניו יורק, שהיתה פעם השחקן המוכר ביותר בתחום המוזיקה החינמית, הודיעה לאחרונה כי היא לקחה הלוואה נוספת של 2 מיליון דולר. כשהשירות שלה הושק בספטמבר האחרון, 8 חודשים מאוחר יותר מהמתוכנן, היא נתנה מוזיקה של חברה אחת בלבד מתוך 4 חברות התקליטים הגדולות.בהמשך המאמר בוחן המחבר את המגבלות של השירותים הקיימים על המשתמשים, את רשתות שיתוף הקבצים שקיומן מהווה את התחרות העיקרית עבור השירותים הללו, חברות עם מודלים עסקיים חדשים בתחום ועוד.