מעצב של Apple מפסיד במאבק על שם מתחם
ג`ונתן אייב (Jonathan Ive) הוא האיש המוכשר העומד מאחורי העיצובים של ה-iPod, ה-iMac וה-iPhone הכה-פופולריים.

למעשה, אייב כל כך מוערך, עד שאדם בשם הארי ג`ונס, אשר יושב בבריטניה, הקים מספר אתרים בעלי דומיינים הכוללים את שמו של אייב, ובהם מתפרסמות חדשות ודברי שבח אודות המעצב המהולל.

לאחר שג`ונס סרב להצעה של Apple לרכוש ממנו את שמות המתחם בסכום של 10,000 דולר, פנה אייב למרכז הבוררות של ה-World Intellectual Property Organisation, אשר יכול להעביר בעלות על שמות מתחם, תחת קריטריונים מסוימים.

למרבה אכזבתו של אייב, WIPO דחו את תביעתו לקבל בעלות על שמות המתחם, מאחר ששמו אינו עומד בקריטריונים המסווגים אותו כסימן מסחר. אייב אמנם הגיש בקשה לרשום את שמו כסימן מסחר באירופה, אך הוא טרם קיבל את האישור על כך.

אמנם גם שמות שטרם נרשמו כסימני מסחר יכולים להיחשב ככאלה, במידה והם מספיק ממוסחרים. זהו אינו המקרה עם שמו של אייב, אשר הקפיד להימנע מקידום עצמי ופרסום, ומוצריו שיווקו תחת השם של אפל.

אם כן, שמות המתחם נשארים, נכון לעכשיו, בידיו של ג`ונס. עם זאת, WIPO מדגישים כי מציאות זו עשויה להשתנות בעתיד.

בסוף מרץ דיווחנו על הפסד למבשלת בירה אמריקנית בניסיונה לרשום סימן מסחר ל-Budweiser.

בשנת 1996 הגישה מבשלת הבירה האמריקנית, Anheuser-Busch, בקשה לרשום סימן מסחר לשם Budweiser באיחוד האירופאי.

אלא שהמבשלה הצ`כית, Budvar, כבר מחזיקה בסימן המסחר הזה בכמה ממדינות האיחוד, ולפיכך ערערה על הבקשה בשנת 1999.

OHIM, המשרד להרמוניה בשוק הפנימי, פסק לטובת Budvar, וכך החלה שרשרת ערעורים לסירוגין בין שתי המבשלות, כאשר בכל פעם הצליחו להראות בבית המשפט כי טענותיה של Budvar מוצדקות וכי אין לאפשר ל-Anheuser-Busch לרשום סימן מסחר חובק-איחוד.

ומוקדם יותר באותו חודש דיווחנו כי בשנת 2008 הוגש מספר שיא של תביעות עקב שימושם של אתרי אינטרנט בשמות של אישים או מותגים מפורסמים ללא רשות. התופעה, שנקראת Cybersquatting מתייחסת לניצול שמות מפורסמים למטרות רווח.


© כל הזכויות שמורות