התלונות על חברות הסלולר הוכפלו בשנת 2009
דו"ח התלונות של המועצה לצרכנות, הסוקר את התלונות הצרכניות הנפוצות בשנת 2009, מצביע על עלייה של יותר ממאתיים אחוזים בתלונות של לקוחות כלפי החברות הסלולריות.

תחום התקשורת הוא התחום בו מתרכז המספר הגבוה ביותר של תלונות צרכנים, במשך שלוש השנים האחרונות.

מתוך כלל התלונות שהוגשו כלפי החברות הסלולריות - חברת פלאפון מובילה את מצעד התלונות עם שליש מכלל התלונות שהוגשו. במקום השני המפוקפק נמצאת חברת פרטנר, מפעילת orange ולאחריה במרחק לא רב ניצבת סלקום.

חברת מירס מחזיקה רק ב-3 אחוזים מכלל התלונות, אך נתח השוק שלה אף הוא קטן משמעותית משל יתר החברות.

חלק הארי של התלונות נוגע להטעייה צרכנית: לקוחות שטוענים כי לא קיבלו את השירות שהובטח להם על-ידי סוכני המכירות. אחוז ניכר של התלונות נוגע לחיוב בעבור שירותים שלא הוזמנו, או עבור חבילות גלישה באינטרנט באופן לא תקין.

אמש דיווחנו על הצעת חוק חדשה לפיה חברות הסלולר יחוייבו לתת שירותים בתעריף קבוע. הצעה זו, במידה ותתקבל על-ידי הכנסת, עשויה לפתור חלק גדול מאי-הסדרים בנוגע לחיוב הלקוחות על-ידי החברות.

תלונות נוספות שנסקרו בדו"ח נוגעות לענף המחשבים - בו מרבית התלונות עוסקות באספקת מוצרים פגומים, ולענף האינטרנט שבו אף שולשו התלונות.

המובילה בתלונות בתחום האינטרנט היא חברת נטוויז`ן. מרבית התלונות נוגעות לסירוב לניתוק חשבון ולדרישה לתשלומי קנסות.









© כל הזכויות שמורות