ת"צ 19529-06-14 חוטה נ


בית משפט הדן בבקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת
Booking.com
שעניינה הטעיית צרכנים קבע כי כאשר חברה בינלאומית מפעילה אתר להזמנת שירותים בשפה העברית, למלונות בארץ, על ידי אזרח ישראלי, בתחומי המדינה ובחיוב במטבע ישראלי על חברה לבוא להתדיין במקום בו נמצאים לקוחותיה ולא להיפך.




03.02.2017

בית המשפט המחוזי בתל אביב

הרשמת- השופטת  עינת רביד

ת"צ 19529-06-14 חוטה נ' Booking.com B.V ואח'

תובענה ייצוגית שעניינה הטעיית צרכנים הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד החברה הבינלאומית Booking.com ונגד רשת מלונות פתאל.

במסגרת התביעה נטען כי חברת בוקינג מטעה צרכנים ישראלים המבצעים הזמנות של בתי מלון דרך אתר החברה, בכך שהיא מציגה מחירים אשר אינם כוללים את רכיב המע"מ.

לדברי המבקש, רכיב המע"מ מוסתר מלקוחות החברה בכוונה תחילה והדבר לא רק פוגע בצרכני החברה, אלא גם במתחריה. בנוסף טען המבקש כי המחירים באתר מוצגים בשקלים אך במסגרת ההזמנה מתבצעת המרה של הסכום לדולרים, דבר אשר נוגד את החוק לטענת המבקש ומהווה הטעיה נוספת של הצרכנים.

בנוסף לזאת, התבקש בית המשפט ליתן היתר המצאה אל מחוץ לתחום למשיבה אשר הינה חברה בינלאומית שמשרדיה נמצאים בהולנד.

בית המשפט אמנם לא פסק בעניין ההטעיה גופא, אך קבע כי במקרה דנן מתקיימות עילות המצדיקות כי הנתבעת תגיע להתדיין בישראל. כאשר מדובר בחברה בינלאומית המפרסמת באינטרנט בשפה העברית, מפרסמת שירותים בבתי מלון בארץ, בשפה העברית, במטבע המקומי ועל ידי אזרח ישראלי, הרי שהמעשה או המחדל בוצעו בארץ, כמו גם ההתקשרות.

משכך, שיקולי מדיניות ושיקולי ציפיות סבירים של הצדדים מצביעים על כך שחברה בינלאומית המנהלת את עסקיה באמצעות האינטרנט תבוא להתדיין במקום שבו נמצאים לקוחותיה ולא להפך. 

© כל הזכויות שמורות