האם המציאות הוירטואלית זקוקה לשריף?
מחבר המאמר סוקר במאמר מקרים שונים ומסיק כי כוחות אכיפת החוק נבחנים כשמשחקי פנטזיה מקוונים הופכים להיות נבזים.

המחבר מתאר מקרה שאירע מוקדם יותר השנה בו דמות מאוירת ב- Second Life, עולם פנטזיה מקוון פופולרי, נאנסה כביכול על ידי דמות אחרת. בלוגרים מסוימים פטרו את המקרה כלאחר יד וכסיפור בדיוני דיגיטלי, אולם המשטרה בבלגיה, לפי פרסומים שונים, פתחה בבדיקה האם בוצע פשע.

המחבר מזכיר כי בחודש שעבר הרשויות בגרמניה הודיעו כי הן בוחנות מקרה אחר בו נעשה ניצול וירטואלי ב- Second Life לאחר שקיבלו תמונות של דמות ילד מאוירת המעורב בקיום יחסי מין עם דמות מבוגר מאוירת. למרות ששתי הדמויות נוצרו על ידי מבוגרים, הפעילות עלולה להתגלות כמנוגדת לחוק נגד פורונוגרפיית ילדים בגרמניה.

המחבר טוען כי ההתקדמות הטכנולוגית גרמה למשתמשים רבים לבנות ולגלות עולמות דיגיטליים חדשים, והיצירה ייבאה לעולם המקוון לא רק את החלומות של המשתמשים אלא גם פשיעה.

המחבר מצטט את פרופסור Greg Lastowka מאוניברסיטת קמדן בניו-ג`רזי, שטוען כי לאנשים יש עניין ברכוש שלהם ובהגינותם האישית, אולם בעולם המקוון, האינטרסים הללו אינם מוחשיים ונבנים ממידע ותוכנה מוחשיים.

המחבר מוסיף מדברי הפרופסור, הטוען עוד כי פעילויות מסוימות מפרות את החוק באופן ברור, כמו סחר בכרטיסי אשראי גנובים. פשעים אחרים כמו שוד וירטואלי ופשעי מין קשים יותר להגדרה, למרות שהם יכולים לגרום לייסורים בחיים האמיתיים עבור המשתמשים.

המחבר ממשיך וסוקר את ההיסטוריה של הפשע במשחקים וירטואלים, את ההתפתחות הטכנולוגית המאפשרת גם את התרחבות התופעות השליליות בעולם המקוון ואת השאלות העולות מן המגמה המסתמנת בעולם המשחקים המקוון.


© כל הזכויות שמורות